For å rette tilsynsrapportar må du logge deg inn på SANAKO (tidligere «rettemelding»)

  • Din virksomhet og brukerkonto vil bli overført til den nye nettsida. Alt du trenger å gjøre når Sanako lanseres er å logge inn med ditt brukarnavn og passord. Ved  første pålogging vil me be deg om å endre passord
  • Saker som er påbegynt i Rettemelding vil kun være tilgjengelig i Rettemelding og du må logge inn der for å avslutte saken
  • I ein liten periode vil det fortsatt være mulig å legge til saker i Rettemelding, men etter 1-2 uker vil me stenge for denne muligheten.
  • Brukerar med rolla ‘Faglig ansvarlig’ i Rettemelding som ikkje har rolla i Elvirksomhetsregisteret vil få rolla ‘Delegert faglig ansvarlig’ i Sanako
  • For å få rolla faglig ansvarlig i Sanako framover må brukaren være oppført som faglig ansvarlig i Elvirksomhetsregisteret og verifisere seg med BankID
  • For å registrere ny elvirksomhet må enten daglig leiar, styremedlem eller faglig ansvarlig logge seg inn med BankID og søke opp virksomheten